2019 Spring School on Data-driven Model Learning for Dynamic Systems

2019 Spring School on Data-driven Model Learning for Dynamic Systems - Ecole Centrale de Lyon, Ecully, 1-4 Avril 2019

Ecole Centrale de Lyon, Ecully, 1-4 Avril 2019

Après deux éditions à Polytech Nancy, la troisième édition de cette école doctorale en identification des systèmes sera organisée sur le campus de l’Ecole Centrale de Lyon avec le soutien du GDR MACS. L’école doctorale consistera en une alternance de cours magistraux et d’exercices permettant de se former sur les bases de l’identification des systèmes, mais aussi sur certains sujets plus avancées. L’école doctorale peut être validée comme formation doctorale, mais elle est ouverte à toute personne intéressée par le sujet.
L’édition 2019 aura l’honneur d’accueillir le Professeur Hjalmarsson (KTH, Stockholm, Suède) qui donnera un cours d’une journée intitulé :
Dynamic Model Learning
Plus d’informations sur cette école doctorale (frais d’inscription, logement, …) peuvent être trouvées au lien suivant :
La date limite d’inscription est fixée au 31 janvier 2019.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ecole Centrale de Lyon, Ecully, 1-4 April 2019

After two editions at Polytech Nancy, the third edition of this doctoral school in data-based modeling (system identification) will be organized on the campus of the Ecole Centrale de Lyon with the support of the GDR MACS. The school consists of a series of lectures and of exercise sessions aiming at covering the fundamentals of data-driven modeling approaches as well as more advanced topics. The course is eligible for scientific doctoral modules. The school is thus mainly aimed at an audience of PhD students, but is also open to any other persons interested in the topic of data-based modeling.
The 2019-edition will have the honour to welcome Professor Hjalmarsson (KTH, Stockholm, Sweden) who will present a one-day course entitled:
Dynamic Model Learning
More information on this doctoral school (registration fees, accommodation, …) can be found at the following link :
The deadline for registration is 31 January 2019.