2020 Spring School on Data-driven Model Learning for Dynamic Systems

2020 Spring School on Data-driven Model Learning for Dynamic Systems - Ecole Centrale de Lyon, Ecully, 14-17 Avril 2020

Ecole de printemps “Data-driven Model Learning of Dynamic Systems"

Ecole Centrale de Lyon, Ecully, 14-17 avril 2020

La quatrième édition de cette école doctorale en identification des systèmes sera organisée sur le campus de l’Ecole Centrale de Lyon. L’identification des systèmes est une discipline de l’automatique permettant de déduire un modèle mathématique d’un système dynamique à partir de données obtenues sur celui-ci.

L’école doctorale consistera en une alternance de cours magistraux et d’exercices permettant de se former sur les bases de cette discipline, mais aussi sur certains sujets plus avancées. L’école doctorale peut être validée comme formation doctorale, mais elle est ouverte à toute personne intéressée par le sujet.

L’édition 2020 aura l’honneur d’accueillir le Professeur Paul Van den Hof (TU Eindhoven, Pays-Bas) qui donnera un cours intitulé :

Dynamic Network Identification

Plus d’informations sur cette école doctorale (programme, frais d’inscription, logement, …) peuvent être trouvées au lien suivant :

La date limite d’inscription est fixée au 31 janvier 2020.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2020 Spring School on Data-driven Model Learning of Dynamic Systems

Ecole Centrale de Lyon, Ecully, France, 14-17 April 2020

The fourth edition of this doctoral school in data-based modeling (system identification) will be organized on the campus of the Ecole Centrale de Lyon. System identification is a discipline in control engineering allowing to obtain a mathematical model of a dynamical system from data collected on this system.

The school consists of a series of lectures and of exercise sessions aiming at covering the fundamentals of data-driven modeling approaches as well as more advanced topics. The course is eligible for scientific doctoral modules. The school is thus mainly aimed at an audience of PhD students, but is also open to any other persons interested in the topic of data-based modeling.

The 2020-edition will have the honour to welcome Professor Paul Van den Hof (TU Eindhoven, Pays-Bas) who will present a course entitled:

Dynamic Network Identification

More information on this doctoral school (program, registration fees, accommodation, …) can be found at the following link :

The deadline for registration is 31 January 2020.